Рівненський ліцей

Структура самоврядування


У Рівненському ліцеї "Український" учнівське самоврядування представлене у формі Координаційної ради. Вищим органом ліцейного самоврядування є конференція, яку скликають двічі на рік.

Координаційну раду очолює координатор. Ця посада є виборною. Раз на два роки в ліцеї організовується виборча кампанія: кандидати на посаду ознайомлюють ліцеїстів зі своєю програмою, беруть участь у передвиборчих дебатах, займаються разом зі своїми представниками агітацією. У результаті такої кампанії, яка триває впродовж тижня, у ліцеїстів складається певне ставлення до кандидатів на посаду координатора ліцею. Перегони завершуються виборами (у цей день кожен учень має можливість на основі прямих, рівних, вільних виборів шляхом таємного голосування особисто проголосувати за одного з кандидатів; спеціально створена комісія разом зі спостерігачами від кандидатів підраховує голоси; якщо в жодної із сторін-конкурентів не виникає заперечень, то оголошується переможець – координатор ліцею).

Координаційна рада ліцею об'єднує в собі голів 3 центрів (освіти, культури, корисних справ), до складу яких входять представники від кожного класу. Голова кожного центру також обирається самими ліцеїстами-учасниками центрів під час перших організаційних засідань центрів на початку навчального року. Діяльність центрів відбувається в межах напрямків, які визначають зміст їхньої діяльності.

1. ЦЕНТР ОСВІТИ (навчально-інформаційний напрямок: просвітницька діяльність, супровід навчання, інтелектуальні ігри):

  • перевірка стану підручників і допомога бібліотекарю;
  • проведення опитувань й анкетувань учасників освітнього процесу;
  • пропаганда серед ліцеїстів принципів доброчесності та свідомого ставлення до навчання;
  • організація Дня самоврядування;
  • допомога в організації заходів предметних тижнів;
  • долучення до діяльності клубу інтелектуальних ігор – «Що? Де? Коли?», «Дебати».

2. ЦЕНТР КУЛЬТУРИ (дозвіллєвий напрямок: організація та підготовка свят як розважального, так і патріотичного змісту, проведення акцій, флешмобів тощо):

  • організація дозвілля ліцеїстів з урахуванням їхніх інтересів;
  • допомога в організації свят та інших заходів;
  • організація походів у театр, на виставки, концерти;
  • створення художнього оформлення свят, вечірок, заходів;
  • оформлення оголошень, вітань, запрошень;
  • долучення до діяльності Клубу читацьких інтересів.

3. ЦЕНТР КОРИСНИХ СПРАВ (діяльність, спрямована на соціальне служіння, збереження довкілля та популяризацію здорового способу життя):

  • залучення ліцеїстів до благодійних акцій;
  • організація екологічних та трудових заходів;
  • пропаганда здорового способу життя;
  • організація спортивних змагань чи конкурсів, допомога в організації походів та екскурсій;
  • відповідальність за дотриманням санітарно-гігієнічних вимог;
  • долучення до діяльності Клубу настільних ігор ліцею.

Класне учнівське самоврядування організовується за такою ж структурою, що й загальногімназійне: очолює класне самоврядування координатор класу. Він координує діяльність класних центрів самоврядування (освіти, культури, корисних справ); ініціює справи та заходи класу; стежить за дотриманням графіку чергування.

Координатори класів утворюють Координаційний центр. З ним співпрацює Координатор ліцею та Координаційна рада ліцею. Таким чином забезпечується взаємозв’язок класного та загальногімназійного самоврядування.

Для ефективної діяльності учнівського самоврядування в ліцеї передбачено педагогічне керівництво центрами через наставництво. Місія педагога-наставника – навчити учнів не лише самостійно ставити завдання, планувати, виконувати й координувати свою діяльність, а й розкрити здібності та лідерські якості учасників центрів самоврядування.

Активна громадська діяльність ліцеїстів регламентована Статутом, який визначає основні функції учасників самоврядування. За період часу існування самоврядування в ліцеї багато справ Центрів стали традиційними.

Самоврядування в ліцеї ґрунтується на засадах гуманізму, соціальної рівності, взаємоповаги та взаємодопомоги, толерантності, демократичності, співробітництва між учасниками освітнього процесу та сприяє розвитку громадянських якостей учнів на принципах самореалізації, самодіяльності, самоорганізації та самодостатності особистості.



РІВНЕНСЬКИЙ ЛІЦЕЙ "УКРАЇНСЬКИЙ"

Адреса: 33028 Україна, м. Рівне, вул. 24 Серпня, 2
Тел/факс: +38 (0362) 63-59-59, +38 (0362) 26-57-25
e-mail: rug-rivne@ukr.net